"Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni odzewem naszych Pasażerów, zebraliśmy około tysiąca wypełnionych ankiet"-powiedział prezes MKS Bartosz Iskra. "Ten wynik pokazuje, że mieszkańcy są zaangażowani w sprawy miasta. Cieszymy się, że tak wiele osób, oprócz zadania sobie trudu wypełnienia ankiety pozostawili również uwagi i sugestie co do naszej działalności. Jednocześnie pragnę poinformować, że na chwilę obecną, praca nad rozkładami jazdy jest naszym priorytetem, bo ten kierunek ukazali nam nasi mieszkańcy".
MKS za pomocą ankiet chciała zobaczyć ogólny poziom zadowolenia Pasażerów, poznać preferencje mieszkańców oraz postrzeganą satysfakcję z obsługi.
Ankietowani oceniali ofertę przewozową wypowiadając swoje opinie względem 9 cech składających się na jakość obsługi. Spośród nich pasażerowie najwyżej ocenili zachowanie kierowców (3,56), bezpieczeństwo podróży (3,48), informacje w autobusach i na przystankach (3,34), punktualność (3,1), komfort jazdy (3,04). Gorzej wypadły takie cechy jak: dostępność komunikacji miejskiej (2,8), godziny odjazdów (2,65), koszt przejazdu (2,58). Najsłabiej ankietowani ocenili częstotliwość kursowania (2,36).
W wyniku przeprowadzonego badania ankietowego stwierdzono, że ogólny poziom zadowolenia z funkcjonowania komunikacji autobusowej realizowanej przez Miejską Komunikację Samochodową w Skarżysku-Kamiennej wynosi 3,01 punktów na 5 możliwych.
"Uzyskane wyniki wyznaczają Miejskiej Komunikacji Samochodowej wiele obszarów do poprawy. Wszystkie głosy będą wzięte pod uwagę przy ustalaniu nowych kierunków rozwoju oraz wprowadzane w życie w miarę możliwości Spółki. MKS rozpoczęło już prace nad zmianą rozkładów jazdy, dzięki czemu wierzymy, że poprawi się ocena tych wskaźników, które najgorzej wypadły w oczach mieszkańców, tj.: częstotliwość kursowania, godziny odjazdów, dostępność komunikacji. Chcemy jak najlepiej odpowiadać na potrzeby Skarżyszczan"- zapowiada Prezes Bartosz Iskra.