Kierowcy przyznają, że taka pomoc i wsparcie jest potrzebne, powoduje, że praca staje się łatwiejsza i umożliwia im ograniczenie codziennego stresu towarzyszącego wykonywaniu swoich obowiązków zawodowych.
- O konieczności psychologicznego wsparcia dla kierowców mówiłem zaraz po objęciu funkcji Prezesa Miejskiej Komunikacji Samochodowej. Dzięki tej inicjatywie praca kierowców staje się mniej stresująca, chodziło mi również o pasażerów korzystających z naszych usług. Miałem na uwadze, aby klienci MKS, którzy mają przede wszystkim kontakt z kierowcami byli zadowoleni z jakości obsługi, wszystkie zmiany jakie mają miejsce w spółce są zauważane przede wszystkim poprzez kontakt kierowcy z pasażerem. Dlatego chcemy, żeby ten kontakt był na jak najwyższym poziomie. Pasażer jest najważniejszy - mówi Prezes MKS w Skarżysku, Bartosz Iskra.
W pierwszej kolejności dla kierowców organizowane są szkolenia, które mają poprawić jakość obsługi pasażerów. Podczas szkoleń, MKS w Skarżysku stwarza kierowcom możliwości do nabywania i rozwoju umiejętności z zakresu profesjonalnej obsługi pasażerów, pracownicy poznają techniki redukcji stresu. Szczególną uwagę poświęca się rozwojowi umiejętności komunikacji interpersonalnych, uczulaniu kierowców aby zwracali uwagę, m.in. na kulturę języka, którym się posługują, by byli wyczuleni i pomocni wobec problemów, które mogą spotkać klientów MKS.
Kierowcy mogą również informować i zgłaszać się do psychologa we wszystkich nurtujących ich sprawach.